Äggvärmare 🐣

Har efter mycket om och men skrivit ner receptet på mina äggvärmare. Inspirationen kommer från olika bilder på Google, Facebook och Ravelry. 
Äggvärmarna är mitt egna hittepå men mönstret på blomman hittar ni här: http://kumake.blogspot.se/2010/04/virkad-blomma.html?m=1

Äggvärmarna går ju att variera i det oändliga men jag är lite förtjust i just den här blomman. Så här ser mina ut: 



Till mina äggvärmare har jag använt garnet Tilda från Svarta Fåret och virknål 3.

Ni får sälja era virkade alster från detta mönster men jag ser gärna att jag får creden för mönstret. Om ni lägger upp bilder på era virkade äggvärmare så länka till denna sida. Tack! 

Mönster på äggvärmare:

Varv 1. 6fm i en magisk ring.
Varv 2. 2 fm i varje m. (12)
Sätt en markör för första maskan.
Varv 3-7. *3 fm, 2 fm i nästa m* upprepa ** Här kommer det inte att stämma med första maskan på varje varv. Men fortsätt att göra denna öknimg i 5 varv. Avsluta sista varvet med 1 fm i nästa 2 m så du kommer till första maskan igen. (36)
Varv 8-15. 1 fm i varje m.
Ta av och fäst garnet.


Hej Svejs! Ses snart igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0