Rings of change

Jag har virkat mig en duk som heter Rings of change. Mönstret finns på Ravelry. http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-rings-of-change
 
Har använt mig av virknål 3, 5 och restgarner av bland annat Tilda från Svarta fåret. Jag plockade ihop olika våriga och påskiga färger som jag tycker om.

Duken var otroligt kul att virka och jag gillar när det händer nåt nytt hela tiden. Mönstret är på engelska och ibland tyckte jag det var lite knepigt skrivet (jag har virkat ganska mycket efter engelska mönster förut.) Men om man läste flera gånger och gjorde precis som det stod så fixar de sig. 

Så här blev min vår/påskduk, jag är otroligt nöjd!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Den är jättefin! Jag ska precis sätta igång och göra en själv så jag satt här och letade efter lite översättningar när jag halkade in hos dig. Jag kanske kan få använda dig som bollplank när det kör ihop sig? :)

Svar: Självklart!! Kör på! 😀
vanbrakel.blogg.se

2015-04-13 @ 07:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0