Lurig farfar och meningen med livet...

Det kom en liten farfar och hälsade på i morse...
Han var så nöjd och glad och pratade och busade med Ellen. Han fick sig en slät kopp kaffe (jag hade nyss vaknat och hade bara frysta bullar). Han drack sitt kaffe och sedan skulle han gå...
-Ville du någonting? frågade ju jag.
-Nej då, jag var bara ute på tur... Svarade han.

Efter en stund ringde H mig...
-Pappa fyller 60 år idag! säger han.
Lurig farfar... =)

Idag fyller lilla skruttan 3 månader...
Kan ni tänka er..3 månader sedan hon föddes. Tiden går alldeles för fort ibland.
Hon är inte ett spädbarn längre. Hon vill inte ligga still, hon vill inte sova så mycket längre, hon pratar,pratar och pratar! Hon vänder sig nästan från mage till rygg... Ja det har hänt så OTROLIGT mycket sedan den dagen hon föddes. Både med henne och mig...
Jag kommer aldrig att bli den jag var innan jag fick barn. På något vis ändras man. Hela ens värld förändras och allt blir mer... helt?

Nu vet man vad som fattades... Meningen med livet måste väl ändå vara att få barn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0