Tubhalsduk klar!

Nu är den äntligen klar! Efter många upprepningar så är den klar. Mönstret var väldigt lätt. Min svärmor hittade det i en tidning. Men det går ju att variera till oändlighet.

Jag har använt mig av garnet Signe från Netto. Ett väldigt mjukt och lätt akrylgarn. 

La upp ca 90 m på rundstickor 5, 5.

1-6 Började med 6 varv rätstickning (1 varv 1rm, 1 varv am osv).

7. Sedan ett varv med *omslag, 1rm* upprepa ** varvet ut. 

8. *släpp omslaget,  1 rm*. Upprepa ** varvet ut.

9-12. Sticka 4 varv rätstickning. (1 varv rm, 1 varv am osv.).

Upprepa varv 7-12 tills du nått önskad längd. (Min gjorde jag ca 34 cm och kom ihåg att avsluta med varv 7 och 8 innan de sista varven med rätstickning).

13-18.  Avsluta med 6 varv rätstickning.
Maska av.

Klart!! 
Fint blir det och väldigt effektfullt med de tappade maskorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0