Fika med vaccin?

Jag undrar hur många koppar kaffe min mage tål egentligen...

Idag har vi varit och fikat men Mammorna igen.
Det är så skönt att prata med dem för de förstår allting
och vi sitter liksom i samma båt alla 5.
Återigen kom bajsblöjor, bvc-sköterskor och andra godheter på tal.
Men idag pratades det även om 3 månaders vaccinet...
Alla har ju tagit det nu förutom Ellen som ska få sina sprutor på måndag.
Orolig? Jag? Njäää... inte direkt ororlig men lite bekymrad över hur
Ellen kommer att reagera.
Kommer hon bli ledsen? Gör den ont? Skrik och gråt?
Feber??

Ja funderingarna är många och jag vet att detta kan låta som värsta
I-landsproblemet men det är MITT problem.
Och för mig är detta stort! Jag tror inte jag visar att jag tycker ett det är
 lite obehagligt men det gör jag!
Jag har aldrig haft barn förut, jag har ingen aning om någonting egentligen...
Jag lever på sunt förnuft och mammas goda råd!

Därför känns det rätt så bra att träffa tjejerna i föräldragruppen.
De förstår, de är i samma situation och de stöttar!

Det känns som man kännt varandra i evigheter, fast det är bara några månader.
Jag litar helt och fullt på dessa underbara människor!
Vänner för livet...


Kommentarer
Postat av: Lina

Så känner jag för min mammagrupp också, så skönt att ha dem och ventilera med!!

Ang. sprutorna så fick E sina för ett par veckor sedan, hon skrek till just vid sticken och var lite ledsen men fick mat direkt och sen var det bra med det! Ingen feber, inget gnäll, bara lite öm vid sticken. Alla barn reagerar ju olika förstås, men hoppas du och Ellen har samma tur som oss!

Kram från Lina i Mellerud:)

2011-09-09 @ 17:21:52
URL: http://linaslycka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0