Jaktänka...

En vecka om året blir jag änka. Det är älgjaktsveckan...
Har man tur får man se gubben en liten stund på kvällen annars är han borta från tidig morgon till sen kväll.
Han behöver ingen mat, ingenting. Han är supernöjd bara han får ha sin bössa och hund och sitta på en pinne i skogen...

MEN det är inte bara själva jaktveckan som han försvinner. Det ska röjas pass, jaktkortet ska letas upp (för det är samma visa varenda år..Han vet aldrig vart han lagt det!), bössan skall skjutas in, hunden ska tränas, gps:en skall testas, skott (som är OTROLIGT dyrt) ska inhandlas... Ja listan kan göras lång.
Detta är enbart inför älgjakten.
Han jagar ju (nästan) allt som rör sig. Rådjur, räv, hare, grävlig, bäver, tjäder...

Detta jaktintresse tar väldigt mycket tid och energi både från mig och från Henrik och jag förstår inte att han orkar. Det måste vara jättekul...annars vet jag inte hur han står ut...

Så nu sitter jag här ensam, samma visa varje år, och ser på tv...själv...i min ensamet...
Skillnaden från andra höstar är att jag är hemma med Ellen. Så helt ensam är jag inte. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0